Pagina's

woensdag 12 juni 2013

De kleine lettertjes...

Altijd handig die verkoopsvoorwaarden, wat lezen we bij Go Volo:
"Overeenkomstig de bepalingen van artikel L.121-18, II van de Franse Consumentenwet stelt GO Voyages een telefoonnummer tegen normale gesprekskosten aan haar klanten ter beschikking, dat uitsluitend is bestemd om de uitvoering van de bestelling te volgen, zoals bedoeld in artikel 2.6.2 van de Bijzondere Verkoopvoorwaarden. Dit telefoonnummer staat op de orderbevestiging vermeld. Om van deze hulp gebruik te kunnen maken, dient Koper over zijn boekingsnummer te beschikken"
Mooi zo er moet dus naast het Franse nummer nog een nummer zijn waarop we kunnen bellen om tot een oplossing te komen voor het aangepaste vluchtschema... Wij dus vlug op zoek naar de bewuste orderbevestiging en wat vonden we daar:
 Per telefoon: 0903 43 902 (1,50€ incl. BTW/min (max 10 min))
Ik vermoed dat normale gesprekskosten juridisch een heel rekbaar begrip is maar goed, gezien op onze mails maar geen reactie komt wagen we het er toch maar op.

Gelukkig krijgen we quasi onmiddellijk iemand aan de lijn, dat mag ook wel aan die prijs. Nederlandstalige ondersteuning moet je niet verwachten, je moet het stellen met een verre van perfect Engels over een lijn die wat kwaliteit te wensen over laat maar goed we kunnen rechtstreeks communiceren en we zijn blij. Dat gevoel is echter van korte duur want met de beste wil blijken we niet tot een overeenkomst te komen. Het beste voorstel dat we kregen was een vertrek uit London rond 14u15 met aankomst om 16u25. Hoewel de transfertijd dan toch al beperkt is tot minder dan 4u wou ik toch nog even luisteren of het eerder door Virgin Atlantic aangeboden alternatief niet mogelijk was. Met de originele vlucht uit London waren we immers al rond de middag (12u35) terug in BelgiĆ«. Helaas wordt de verbinding verbroken en weet ik dus ook meteen wat de max 10 min wil zeggen.

Er was geen andere keuze dan opnieuw naar het 0903 nummer te bellen, gelukkig kreeg ik zowaar dezelfde medewerker aan de lijn en kan ik het gesprek verder zetten zonder de volledige uitleg opnieuw te geven. Ik kan de andere kant echter niet overtuigen dat voor ons het alternatief om te vertrekken uit Orlando en dan via een transfer vanuit Gatwick naar Heathrow de originele vlucht naar Brussel te nemen interessanter is. Eerst geeft hij als reden dat de transfertijd tussen deze beide luchthavens min. 3 uur moet zijn (wat het effectief is want aankomst in Gatwick kan om 6u20) vervolgens is de uitleg dat er op Heathrow geen eerder vlucht mogelijk is dan de aangeboden oplossing van 14u15.

Ik zie persoonlijk het probleem niet, in onze originele boeking hebben we tickets voor de vlucht van 10u25 met Brussels Airlines waar zijn die dan heen? Wij hebben in al onze communicatie tot op heden nog nooit een akkoord gegeven voor een alternatieve oplossing, toch werden deze tickets blijkbaar reeds geannuleerd?! De discussie blijft duren en ja hoor na 10 minuten verliezen we opnieuw de verbinding.

We geven niet op en lanceren een derde oproep en krijgen nu een andere medewerker aan de lijn. We maken ons even druk over het feit dat de kosten van onze oproepen oplopen maar ik weet dat mijn tijd beperkt is en geef het op om over de service te klagen :). Ik leg opnieuw kort het probleem uit en uiteindelijk tracht de medewerkster contact op te nemen met Virgin Atlantic, het angstzweet breekt me even uit want 10 minuten wachtmuziek zou me meer geld kosten dan een album kopen via iTunes. Al snel krijg ik echter opnieuw een stem aan de andere kant van de lijn met de mededeling dat men Virgin Atlantic niet kan bereiken en men mij opnieuw zal contacteren via e-mail. Waar heb ik dat nog gehoord?

Vandaag in ieder geval geen mails meer ontvangen, we zijn benieuwd of we voor het einde van de week nog reactie krijgen. Gelukkig komt de vakantie dichterbij en zijn we op zijn minst zeker dat we vlot op onze bestemming geraken :D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten